Ung Jakt

En blogg skriven av en ung jägare!

START

Publicerad 2012-08-26 14:31:34 i Allmänt,

Nu så är det som såhär att jag har tänkt skaffa en blogg där jag skriver om min jaktupplevelser osv.
Jag är idag snart 17år med jägarexamen och jaktmarker i norra småland på ca 120 hektar, varav 4 stycken i laget.
De viltslag vi jagar i största del är, rådjur, vildsvin och predatorer.

Hunden vi har är en beagle-tax på 11 år som heter Zimson. Han har ett stort sök och tar upp rådjur på mindre än en halvtimma. Kortfattat en duktig långdrivare som vi skjutit många rådjur för. Dock visar han absolut inget intresse för hare/räv!

Så det som kommer skrivas här på UngJakt är våra jakter med drivande hund, åteljakt på vildsvin, älgjakt, viltvård och möjligtvis kanske lite predatorjakt och fågeljakt.

Här är bild på vår Beagle-Tax Zimson, 11 år.

 
/ Jacob

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jacob

Jag skriver främst om våra drevjakter med hund, åteljakter, vakjakter, viltvård & allt som hör därtill!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela