Ung Jakt

En blogg skriven av en ung jägare!

EFTERSÖK OCH GRISJAKT

Publicerad 2012-10-26 21:45:26 i Eftersök, Åteljakt,

Vid halv sex ringde Johan till oss, han hade då skjutit på en kidde som sedan gått iväg en bit.
Johan hade letat lite men sedan väntat på mig och pappa. 
Det är runt fjärde-femte eftersöket med Zimson vi gjort under dessa år. 
Vi kopplade på honom spårlinan, han vädrade någonting direkt, sen tog han först bakspåren sa Johan, lite senare vände han och spårade åt rätt håll. 5 min senare ringade han men hittade spåret igen. 1 min senare hittade vi kidden och kunde smidigt avliva det. Skottet hade tagit lite långt bak, tråkigt.. dock roligt att vi hittade det och roligt för Zimson med, han gjorde det klockrent på 10 minuter. Rådjuret hade gått ca 45-50 meter.

Sedan åkte vi hem med Zimson och upp till marken igen för grisjakt.
Det var fullmåne och lite lätt med snö..

Vi tyckte att det var på gång några gånger men det var väl bara förhoppningar på något som aldrig skedde.
Vi struntade i det runt halv nio, då majsen hade kärvat fast i spridaren..

På söndag blir det jakt med Zimson igen! :)




Kommentarer

Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Publicerad 2012-10-26 22:21:57

Vad duktig han är....här blir det älg/grisjakt imorgon. Inget med taxarna idag som tänkt, var för fruset i backen.

Svar: Ja det är han faktiskt! Roligt, ja då är det svårt..
Jacob

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jacob

Jag skriver främst om våra drevjakter med hund, åteljakter, vakjakter, viltvård & allt som hör därtill!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela