Ung Jakt

En blogg skriven av en ung jägare!

JAKTEN I TISDAGS

Publicerad 2012-10-25 17:22:44 i Jakt,

Kom upp till tornet runt halv sex, det enda som var framme vid spridaren var nötskrikor.
Dessa majstjuvar blir det ett försök på snart, de rensar ju nästan majsen helt!

Aja, redan runt tio över sex började det knäppa och greja från planteringen vi har en bit ner till höger.
Knäppandet gick sedan bakom mig, två-tre gånger brakar det till ordentligt.
10 minuter senare frustar det till 10 meter bakom tornet.
Kunde aldrig se vad det var, men mycket möjligt att det var en ensam gris som vädrade mig och rensade sedan trynet.

Mörkret faller fort nu så det var dags att dra sig hemåt.
Igår på väg hem från skolan så gick jag genvägen över åkern.
Hittade en ordentlig grisklöv, har aldrig sett något så nära den trafikerade vägen som går där.
Alltså var klöven mellan vår lite mindre väg och den stora gamla riksvägen.
Det är bara ungerfär 1km till samhället, det jag menar är att grisen har blivit mer oskygga och kommer skapa problem i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jacob

Jag skriver främst om våra drevjakter med hund, åteljakter, vakjakter, viltvård & allt som hör därtill!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela