Ung Jakt

En blogg skriven av en ung jägare!

DOVHJORTSJAKT

Publicerad 2012-11-25 15:14:04 i Dovhjortsjakt,

Tanken igår var att jag skulle först locka på räv sen gå och sätta mig i ett torn och vaka.
När jag kom fram till passet där jag hade tänkt att locka får jag syn på en ensam dovhjort på en liten åker.
Börjar då smyga mig in på hjorten och kommer fram till ungefär 70 meter ifrån den.
Då ser jag att det är en dovhind som står där, inte så stor men en hind.
Jag tar stöd emot en stor sten som finns och lägger an.

Trycker av av hjorten slår ihop på plats, går inte en meter.
Riktigt roligt att ha fått skjuta sin första dovhjort! 
Stammen börjar faktiskt öka här i trakterna, enligt ryktena så går det två pjäser och den mindre dovhjorten som jag såg vid grisåteln. 

Spännande jaktupplevelse! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jacob

Jag skriver främst om våra drevjakter med hund, åteljakter, vakjakter, viltvård & allt som hör därtill!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela