Ung Jakt

En blogg skriven av en ung jägare!

JAKTLYCKA

Publicerad 2012-11-17 18:00:04 i Rådjursjakt,

Idag var det jag, Nicke och Thomas som gjorde ett försök med Zimson.
Jag och Thomas släppte Zimson, 10 minuter senare var det full fart!
Gick till passet där jag sköt mitt allra första rådjur..
Runt halv tio snurrar det riktigt fint vid mig, det går runt mig, tio minuter senare vänder det och jag skymtar en kidde som kommer springades i 210 km/h. 
Rundar en liten kulle och kommer med bredsida på 15 meter. Fort går det och jag visslar till men det stannar inte.
Tog chansen och klappade på, allt gick bra. 
Knall och fall.
SKÖNT!

Kommer fram och två små knoppar finns på honom.
Funderar starkt på att göra iordning skallen faktiskt, bara som en kul grej..
Men det är jag tveksam på!

Vi gjorde ett nytt släpp på en bock som Nicke såg på morgonen.
Zimson tar upp och driver istället ett smaldjur som det också väldigt fort för.
Thomas har bredsida över ett helt hygge men det går alldeles för fort för att skjuta med studsaren.
Smaldjuret fortsätter mot Nicke, djuret springer 30 meter ifrån honom men alldeles för fort för att skjuta med studsaren!


Vi får nöja oss med en kidde idag!
Kan bli en jakt med grannarna nästa helg, ser vi fram emot :)

Kommentarer

Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Publicerad 2012-11-17 18:59:19

Va kul! Jättegrattis. Vi var ute på älgjakt idag men hunden ställde älgarna på grannmarken tyvärr. Får se om det blir älgjakt eller ut med Trym o Ayla.

Svar: Tack! riktig roligt.. Synd! :/
Jacob

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jacob

Jag skriver främst om våra drevjakter med hund, åteljakter, vakjakter, viltvård & allt som hör därtill!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela