Ung Jakt

En blogg skriven av en ung jägare!

VILKEN KVÄLL DET VAR

Publicerad 2012-10-02 15:29:42 i Gåsjakt, Jakt,

Igår åkte vi upp till marken och skulle jaga gäss.
Det flög många stora flockar idag gentemot vad det flugit innan.
Vi lyckades skjuta ner 3 stycken denna kväll.

Sen åkte vi till maskinhallen och skärde ur bröstbitarna, resten av de tre gässen tänkte jag gräva ner vid min rävåtel, så det är vad jag ska göra just nu.
När vi var klara med gässen åkte vi upp till ladugården och lämna dem där.
När vi sen skulle åka hemåt på denna privata grusväg på marken stod en årsgris mitt på vägen.
Sen flög den över vägen, och efter kom 14 årsgrisar till plus 2 stora suggor.
Nu får vi nog ta tag i åteljakten på gris igen så det kommer bli riktigt spännande! 
Kanske man kommer lyckas skjuta sitt första vildsvin innan året är slut? 

Min livs första gås!


I väntan på gäss..


Vackra vyer från detta hygge!


/ Jacob
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jacob

Jag skriver främst om våra drevjakter med hund, åteljakter, vakjakter, viltvård & allt som hör därtill!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela