Ung Jakt

En blogg skriven av en ung jägare!

KVÄLLENS JAKT

Publicerad 2012-09-02 21:58:03 i Jakt,

Som sagt skulle jag smugit på haren igårkväll, men det blev idag istället.
Första september innebär ju också att även kiddarna får skjutas. Men iochmed att vi jagar rådjuren med hund så sparar vi på dom så gott det går. Haren däremot som vi inte jagar med hund kan vara rolig att smyga på.
Så lite efter sjutiden kom jag fram till första vallåkern, ingenting framme.
Gick till nästa, inga rådjur eller harar där heller. 
På tredje åkern, satt en lite mindre hare 100 meter bort. Började smyga längs kanten en bit, för att sen krypa fram.
När jag sen var ca 15-18 meter ifrån reste jag mig osäkrade och skickade iväg en svärm.
Haren blev på plats, alltid lika skönt!

Nu blir dröjer det förmodligen ett tag innan nästa sittning, kan bli en eller två sittningar innan 1 oktober på predatorerna eller grisarna. Glöm inte gå in och "gilla" facebook sidan förresten, där uppdateras det oftare än här på bloggen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jacob

Jag skriver främst om våra drevjakter med hund, åteljakter, vakjakter, viltvård & allt som hör därtill!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela