Ung Jakt

En blogg skriven av en ung jägare!

NYTT FÖRSÖK PÅ GÄSSEN

Publicerad 2012-09-14 20:55:37 i Gåsjakt,

Ikväll gjorde vi ett nytt försök, så var upp på marken runt halv åtta.
Vädret ikväll var delvis molnigt och delvis klarblåhimmel.
Idag var det trögare än igår, hörde bara kanadicker på längre avstånd. 
Två svanar var det idag som vill flyga över oss, sen 4-5 duvor ska också nämnas.
Nu dröjer det förmodligen innan nästa jakt, iallafall på gässen.
Möjligtvis på söndag om det är molnigt, annars tar det nog 2-3 veckor innan vi gör ett nytt försök på dem.

 Min mobil har även gått sönder så bilderna är riktigt kassa med denna mobil jag har nu.

Här emellan står jag, Johan och farsan. Gässen kommer inflygandes från vänster och flyger över detta hygget.


Sen fortsätter de över dammen. Rikigt dålig kamera, jag vet.. :(


www.facebook.com/ungjakt

/ Jacob

Kommentarer

Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Publicerad 2012-09-15 22:09:49

Vi sköt lerduvor idag, bra träning för fågel om du skall jaga det. En kamera till jakten är alltid bra. Det är en bra kombination jakt och fotojakt....lite av samma spänning

Svar: Lerduvor är rikigt skoj, vi jagade gäss idag igen och lyckades skjuta ner en från himlen denna kväll! :)Bild från kvällen och resultatet kommer imorgon..
Jacob

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jacob

Jag skriver främst om våra drevjakter med hund, åteljakter, vakjakter, viltvård & allt som hör därtill!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela