Ung Jakt

En blogg skriven av en ung jägare!

RÅDJURSJAKT IDAG

Publicerad 2013-01-06 13:33:51 i Jakt,

Idag gjorde Zimson sitt bästa drev de senaste två åren!
Buktade mycket fint, alla såg rådjur utan jag.
Jag såg bara en kviga och sedan ko med två kalvar...
Vi hade lite oflyt, djuren sprang i cirklar runt oss på passen.
Men tillslut efter ca två timmars kanondrev kunde Johan lossa hagel och kulpipan på varsin kidde.
Så två kiddar blev dagens resultat!

Mycket rolig dag! :)
Jag höll lite i filmkameran och fick med kvigan i två sekvenser, bilder kommer ikväll eller imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jacob

Jag skriver främst om våra drevjakter med hund, åteljakter, vakjakter, viltvård & allt som hör därtill!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela